Social Media
Marketing
Door middel van Social Media Marketing kunnen we jouw site op social media promoten.

Web Design Bureau
Een succesvolle social media marketing strategie: iets waar veel bedrijven naar streven. Dat gaat je niet lukken door volgers te kopen, een paar hashtags onder je post te zetten of dagelijks content te pushen. Hiervoor is een strategie nodig, een echte social media strategie.
Doelgroep
Jij leert je klanten kennen!
Traffic
Meer traffic op je website.
Doelstelling
Meetbaarheid van campagnes Op korte termijn resultaat.
Bereik
je creëert een grotere bereik.

De doelstellingen van je strategie zijn ontzettend belangrijk om de (vaak dagelijkse) content productie te kunnen toetsen en om bij te kunnen sturen. Hierin staan vragen zoals:
- Wat zijn je merkdoelstellingen?
- Welke extra omzet moet social media bijdragen?
- Welke NPS en zichtbaarheid (ook wel Share of Voice) moet worden behaald?
- Wat is de minimale engagement rate (ook wel betrokkenheid) per post?
- Wat zijn de minimale conversie doelstellingen op basis van leads of kliks?
Net zoals je in de Sahara geen zand gaat verkopen, zo geldt dit ook voor een social mediastrategie. Goed onderzoek waar je doelgroep uithangt kan je veel geld en tijd schelen. Soms is het duidelijk, maar heel vaak ook niet, zeker wanneer je doelgroep een bepaalde subniche is. Daarom moeten er vragen worden gesteld zoals:
- Op welke social media kanalen bevindt mijn doelgroep zich?
- Welke informatie is interessant voor mijn doelgroep?
- Welke zoektermen zijn relevant (tagcloud)?
- Welke sites bezoekt mijn doelgroep?
- Welke content leest mijn doelgroep?
- Hoe kunnen wij deze content ‘eigen’ maken voor ons merk?
- Welke social influencers zijn relevant voor mijn doelgroep?
- In welke Facebook of LinkedIn groepen zit onze doelgroep?
Zoals je ziet is een social media strategie iets anders dan een half A4’tje met bulletpoints. Nou, eigenlijk niet! De conclusie van een social mediastrategie zou op een half A4’tje moeten kunnen passen. De analyse en onderbouwing zijn echter vaak een pagina of 25. Belangrijk is om je strategie regelmatig te updaten, aangezien social media nooit stilstaat. Wat nu werkt als een trein, kan volgend jaar achterhaald zijn. Daarom helpen we graag bij het opstellen van jouw social strategie.
Social Media Marketing Strategie & Resultaat
Via de verschillende social media kanalen kunnen we zelf onze doelgroep bepalen of selecteren. En of het nu om onze eigen volgers gaat of een gerichte Facebook advertentiecampagne, er is weinig waste in het bereik van social media. Geen 50% zinloos kosten maken zoals bij de traditionele marketing, maar doelgericht campagne voeren waarbij iedere euro zinvol wordt gebruikt.
De doelstellingen van je strategie zijn ontzettend belangrijk om de (vaak dagelijkse) content productie te kunnen toetsen en om bij te kunnen sturen. Hierin staan vragen zoals:
- Wat zijn je merkdoelstellingen?
- Welke extra omzet moet social media bijdragen?
- Welke NPS en zichtbaarheid (ook wel Share of Voice) moet worden behaald?
- Wat is de minimale engagement rate (ook wel betrokkenheid) per post?
- Wat zijn de minimale conversie doelstellingen op basis van leads of kliks?
Net zoals je in de Sahara geen zand gaat verkopen, zo geldt dit ook voor een social mediastrategie. Goed onderzoek waar je doelgroep uithangt kan je veel geld en tijd schelen. Soms is het duidelijk, maar heel vaak ook niet, zeker wanneer je doelgroep een bepaalde subniche is. Daarom moeten er vragen worden gesteld zoals:
- Op welke social media kanalen bevindt mijn doelgroep zich?
- Welke informatie is interessant voor mijn doelgroep?
- Welke zoektermen zijn relevant (tagcloud)?
- Welke sites bezoekt mijn doelgroep?
- Welke content leest mijn doelgroep?
- Hoe kunnen wij deze content ‘eigen’ maken voor ons merk?
- Welke social influencers zijn relevant voor mijn doelgroep?
- In welke Facebook of LinkedIn groepen zit onze doelgroep?
Zoals je ziet is een social media strategie iets anders dan een half A4’tje met bulletpoints. Nou, eigenlijk niet! De conclusie van een social mediastrategie zou op een half A4’tje moeten kunnen passen. De analyse en onderbouwing zijn echter vaak een pagina of 25. Belangrijk is om je strategie regelmatig te updaten, aangezien social media nooit stilstaat. Wat nu werkt als een trein, kan volgend jaar achterhaald zijn. Daarom helpen we graag bij het opstellen van jouw social strategie.


